Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAppel, Rene
TitelBilingualism and Cognitive-Linguistic Development: Evidence from a Word Association Task and a Sorting Task.
QuelleIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 10 (1989) 3, S.183-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociative Learning; Berber Languages; Bilingualism; Child Language; Cognitive Development; Dutch; Elementary Education; Foreign Countries; Language Acquisition; Second Language Learning; Semantics; Task Analysis; Turkish; Uncommonly Taught Languages; Netherlands
AbstractAnalysis of the responses of monolingual Dutch and bilingual Turkish, Moroccan, and Surinamese children living in the Netherlands to word association and sorting tasks revealed no significant differences among the groups. Results of the study indicated that bilingualism does not affect cognitive-linguistic development. (22 references) (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: